Forum klanu Spoil&CraftCO

Forum klanowe


#1 2008-04-03 16:29:04

sirbossPL

Nowicjusz

3832217
Skąd: Czeladź
Zarejestrowany: 2008-04-03
Posty: 26
Punktów :   

Łowienie ryb

Wędkowanie oferuje alternatywny sposób spędzania czasu w grze pomijając walki i zdobywanie poziomów. Wędkarstwo nie jest jedynie formą odpoczynku, gdyż dzięki łowieniu ryb możesz zdobyć składniki do wykonania przedmiotów.

Przybory do wędkowania oraz Wędkarskie Umiejętności (Fishing Skills) mogą być nabywane u Fisherman’s Guild Members, których można znaleźć w każdym porcie oraz w każdym sklepie z przyborami magicznymi (Grocery store).

Aby powędkować będziemy potrzebować Wędki (Fishing Rod) i Przynęty (haczyki) (Lure). Sprzęt ten może być kupiony lub otrzymany jako nagroda z różnych zadań. Wędką jak większość przedmiotów posiada swój stopień (grade), warto pamiętać, ze nie każda postać może używać każdej wędki. Efektywność łowienia (tak samo jak w przypadku ataków) można podnieść przez używanie shotów, w tym wypadku Fishing Shotów, które występują we wszystkich stopniach (no grade, D, C, B, A, S), czyli muszą być takiego samego stopnia jak wędka. Fishing Shoty możemy zdobyć tylko przez wykonanie specjalnego zadania, które jest niezwykle proste. Bierzemy go właśnie u Fishermana (minimalny poziom to pierwszy, wiec każdy może go wziąć), a następnie mamy zabijać potwory, z których będą nam wypadać Sweet Fluids, które następnie można wymienić właśnie na Fishing Shoty.

Oczywiście musisz nauczyć się wędkować. Udaj się do Fishermana i naucz się od niego czterech umiejętności Fishing (zarzucać spławik), Reeling (nawijać żyłkę na kołowrotek) , Pumping (wyciągać rybę) i Fishing Mastery lub Fishing Expertise (bierne umiejętność, które zwiększają efektywność wędkowania). W odróżnieniu do innych umiejętności, za płacimy Adeną, a nie punktami umiejętności (SP).



Wędkarskie umiejętności


Nazwa Opis

Fishing Służy do zarzucania wędki.

Pumping Używamy kiedy ryba pływa spokojnie.

reeling Używamy kiedy ryba się szarpie i wyrywa.

Fishing Expertise Umiejętność bierna, zwiększa wędkarskie zdolności m.in. szanse na wypatroszenie ryby.



Wędkę używa się podobnie jak broń (podobnie jak łuk). Tam gdzie trzymamy broń wkładamy wędkę, natomiast do drugiej ręki (np. tam gdzie nasza postać trzyma strzały, gdy używa łuku) wkładamy przynęty-haczyki. Jeśli masz już to przygotowane, wystarczy stanąć blisko wody i zarzucić wędkę (umiejętność Fishing).



Natychmiast po zarzuceniu wędki pojawi się okienko, w który zobaczymy powiększony spławik, który ma nam ułatwić wędkowanie. Oczywiście po złowieniu ryby lub porażce okienko zniknie.


Do złowienia ryby używamy dwóch umiejętności Pumping i Reeling, których używamy w zależności od „zachowania” ryby. Reeling używamy wtedy, kiedy ryba się szarpie i zaciekle się broni. Pumping kiedy ryby jest wyczerpana i pływa znacznie spokojniej. Wszystko to doskonale widać, w praktyce, w powiększonym okienku. Kiedy ryba stara się wyrwać spławik porusza się niezwykle szybko i chaotycznie, często zostaje „wciągnięty” na chwile pod wodę, natomiast kiedy ryba jest wyczerpana, spławik zatacza powolne koła. Oczywiście ryba może na zmianę wyrywać się i udawać wyczerpaną, aby zmylić rybaka, wiec trzeba być niezwykle uważnym.

W okienku wędkowania prócz powiększonego spławika widzimy też dwie bardzo ważne dla na informacje. Pierwsza z nich to czas, jaki mamy na złapanie ryby, jeśli nie uda nam się złapać ryby przed upływem tego czasu, to wtedy ucieka. Druga informacją jest pasek Punktów Zdrowia (HP) ryby, który przedstawia ile nam pozostało do złapania ryby. Jeżeli będziemy używać właściwych umiejętności do złapania ryby, wtedy będziemy zadawać jej obrażenia, a kiedy jej zdrowie spadnie do zera to już jest nasza, jednak jeśli będziemy się mylić i używać umiejętności nie adekwatnych do sytuacji, wtedy ryba będzie miała większe szanse, że nam ucieknie.


Jeśli połów się uda wtedy do naszego ekwipunku może trafić jakąś skrzynie ze skarbem, (jednak zdarza się to bardzo rzadko), jednak najczęściej trafiają się najróżniejszego rodzaju ryby, które różnią się wielkością, kolorem i „wyglądem”. Ryba trafia do naszego ekwipunku. Połów zakończy się również wtedy, jeśli ponownie zarzucimy wędkę – ponownie użyjemy skilla Fishing.

Jeśli na złowioną rybę lub skarb klikniemy dwukrotnie przemieni on się w przedmiot. Przedmioty te mogą być użyte do stowrzenia różnych przedmiotów lub wymienione u Fishermana na „Proof of Catching a Fish” za owe „proofy” możemy u Fishermana nauczyć się unikalnych umiejętności – widać je poniżej. Oczywiście, że ze skarbu lub ryby nie uzyska się żadnego przedmiotu, ale nie należy się poddawać.


Umiejętności jakie można kupić za "proofy"


Expand Common Craft Zwiększ możliwość zapamiętywanych recept.

Expand Trade Zwiększa ilosć miejsc jakie można wystawić do handlu.

Expand Storage Zwiększa liczbe miejsc w magazynie (warehouse).

Expand Inventory Zwiększa liczbe miejsc na przedmioty w plecaku (inventory).

Warto pamiętać, że nie każdy akwen wodny jest jednakowy, co za tym idzie w różnych miejscach będziemy mogli złapać inne ryby. Przy zbiornikach wodnych gdzie występują silniejsze potwory, występują tam i silniejsze ryby, czyli im dalej w świat tym „trudniejsze” ryby można złapać. Warto pamiętać, że czasem możemy obudzić potwory śpiące w wodnych odmętach, jeśli tak się stania, wtedy możemy z nimi walczyć lub uciec.

Aby móc myśleć o złapaniu lepszych ryb, które są silniejsze i wytrwalsze, należy rozwijać Pumping i Reeling, który zwiększa obrażenia zadawane rybie, również pownośmy rozwijać Fishing Expertise, gdyż ta zdolność pozwoli nam na uzyskiwanie lepszych przedmiotów ze złapanych ryb..
Najlepszą drogą do nauki wędkowania jest zakupienie u Fishermana dowolnej wędki i haczyków dla początkujących (for beginner), dzięki nim poznamy podstawy wędkowania. Inną możliwością jest przeczytanie podręcznika wędkowania zamieszczonego w naszym wortalu. Podręcznik wędkowania.

Wędkowanie w nocy

Jeśli w godzinach między 24, a 6 rano (chodzi o czas w grze) będziemy wędkować, wtedy będzie to traktowane jako wędkarstwo nocne. Aby sprawdzić, aktualny czas w grze najlepiej użyć komendy /time.



Aby w ogóle myśleć o wędkowaniu w nocy wymagane są przynęty typu: Luminous Bait, które również kupimy u Fishermen Guild Member. Luminous Bait mogą być używane jedynie w nocy, ale dzięki nim możemy w ogóle myśleć o złapaniu „lepszych” (high-grade fish) ryb.

High-grade fishes, nie są to zwykłe ryby i ich łapanie jest dużo trudniejsze. Jeśli jedna z tych ryb zacznie używać swoich zdolności, wtedy wędkarz musi używać umiejętności reeling i pumping w odwrotnych sytuacjach, aby zredukować zdrowie ryby.

Jednak z tych „lepszych” ryb możemy wyciągnąć lepsze przedmioty – „Fish Scale” (łuska), które będziemy mogli wymienić u Fishermana na atrakcyjne nagrody.

Eliksiry rybackie

Fisherman’s Potion, eliksiry rybackie, bo to o nich mowa, również można zakupić u Fishermen Guild Member. Mikstury te pozwalają nam obniżyć nasze wędkarskie umiejętności, abyśmy mogli złapać rybę o pożądanym przez nas poziomie. Jeśli użyjemy mikstury o wyższym poziomie niż nasze umiejętności wędkarskie, nie będzie ona powodować żadnego efektu. Efekt mikstury będzie utrzymywać się przez 60 minut, potem nasze umiejętności wrócą do poprzedniego poziomu. If the potion's level is higher than the user’s fishing mastery level, the potion has no effect. The effect of using a Fisherman’s Potion lasts 60 minutes.

Natomiast Fishing Potion, wędkarskie mikstury, działają całają całkie odwrotnie niż Fisherman’s Potion, po prosty przywracają stan naszych umiejętności do swojego normalnego poziomu


---Zawsze i Wszedzie Real Madryt Ze Mną Będzie---

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.soulsocietylife.pun.pl www.kfgw.pun.pl www.wrestlingforumgame.pun.pl www.forumomfo.pun.pl www.dolinarozpusty.pun.pl